Friday, June 3, 2011

cik ebab saya :)



salam,
hai rakan rakan sekalian..sihat semua? hari ini saya ingin bercerita tentang roomate saya sepanjang saya belajar dishah alam..

roomate yang saya kenali sebagai nadia binti zakaria! pada awal perkenalan kami masa part 3,saya gambarkan die sebagai seorang kakak kakak yang sangat laa matang yea dari segi perwatakan beliau tapi sebenarnya sangkaan saya tersangat laa meleset! haha


MENGAPA?


sebab beliau tidak seperti yang saya jangkakan..

comel kan picture diatas :)
peace ebab! hehe

kami mula rapat dari 1 masa ke semasa...

dan kini die bergelar roomate saya..

jum selongkar cerita tentang beliau..

nama diberi oleh rakan rakan ialah 'ebab'

dilahirkan di bangi (memandai aku jee kan,haha)

dan anak ke 3 dari 6 orang ..

sudah mempunyai pasangan sehidup semati iaitu incik figos :)


*kami mula rapat bila kami berpindah dirumah di blok 11, pintu rumah 602 di section 7 shah alam ..

dan kami berada di satu bilik yang sama

bilik yang paling kecil tapi sweet dan jadi besar dengan telatah kami berdua
hehe :)


pada awalnya,masing masing diam mcm laa kucing..konon tak byk ckp pulak memasing nie,,

tapi akhirnyaa hari demi hari persahabatan ini terjalin,terkeluar laa smua sifat masing masing yang 'buruk' dan 'cantik' nya! hahaha

ebab seorang yang ayu dan very the keperempuanan gitu,dats y laa incik figos jatuh hati dengan beliau! eheemmm ,,*cpt2 masuk minang ye wan hehe*

sangat komited dengan kerja beliau..
ada diari harian tau dia nie, n dia sebagai assistant laa bg saya ngn pp

sebab apa2 jee mesti dia akan catit didlm buku diari kecilnya itu dan saya dan pp tidak perlu risau lagi..!

hehehe

ouhh ttg perangai beliau yang tidak akan dilupakan, bila die 'blur' dalam suatu keadaan..
hehehe

comel jee bila ebab nie blur,rasa nak snap pic jap time tuh pastu suruh dia sambung 'blur' balik ! hahaha

sangat pendengki dengan saya bila saya mahu tidur! dia akan sedaya upaya kacau supaya saya tidak tidur, lagi lagi bila dia tgh wat assgment .

selalunya sebelum kami berdua melelapkan mata,ade je cerita yang dibualkan dan seprti biasa dia akan menendang kaki saya! hahaha


dan seperti biasa jugak bila tgh tidur kaki saya tertendang beliau!
maaf laa ye ebab,kite xsedar time tuh!
hahah

semua cerita tentang saya dengan dia dan dia, cik ebab tahu!
penat dah die dgr cte ttg dia dan dia! dan seperti biasa jugak die menjadi pendengar setia kepada cik chenta ini,memberi nasihat yang tidak putus putus dan suruh saya membuat keputusan terbaik , dan cik ebab ni tersangat laa tak sabar nak menunggu kad kawen saya bersama siapa .haha:)
terima kasih ebab! hate to say it, but really miss that moment!
:)


alhamdulilah,sepanjang setahun kami duduk didlm 1 bilik yang sama,tidak pernah ade perselisihan faham malah hubungan kami bertambah erat lagi ..


baru baru nie saya ada post di fb nya mengatakan saya merindui beliau dan ingin bercerita ttg kisah 1 cerita hehe

dan dia menghantar pesanan ringkas mengatakan
"tunggu pangilan hot dari put3ri bangi pada pukul 11.30mlm"

dan seperti yang dijanjikan cik ebab kol dan kami berborak itu dan ini

dan dia seperti seorang yg pandai berkata kata memberikan nasihat!



:)


*ebab, kalau awak baca blog kita ini*

kita nak bagithu awak yang kita rasa bertuah sangat dapat kawan mcm awak!
kawan yang sgt cantik dan tersangat la putihnye!
kita harap lepas kita dah hbs belajar ni dan jarang jumpa ni hope hubungan ni still rapat
terima kasih jugak kerana selalu jadi orang tgh di antara incik xavi dan saya :) hehe

kita sayang awak.
kita rindu awak..
kita rindu nak berbual dgn awak sebelum tidur :)

nanti kalau raya,awak dtg la rumah kita tau,nnty kita dtg rumah awak jugak! insyaallah :)

kalau kawen dengan incik figos,jangan lupe kita!


saya senang bersama kamu sepanjang belajar ini
terima kasih jadi kawan suka dan duka saya :)

love you


*___*

byebye










No comments:

Post a Comment